Information om Coronaviruset COVID-19

12 mars, 2020 av Rasmus Abrahamsson

Hej!

Som ni säkert vet befinner vi oss i en pandemi som snabbt förändras och därav får även vi anpassa oss.
Vi har gjort upp en plan för att minimera smittorisk men denna kan snabbt ändras så håll gärna koll inför varje möte.
Som det ser ut nu kommer vi fortsätta hålla möten.
Samtliga möten:
– Kommer hållas utomhus i så stor mån som är möjligt. Kläder efter väder är viktigt!
– Minimera närkontakt.
Jätteviktigt är att om man har sjukdomssymptom så stannar man hemma. Kommer man till scouterna med symptom kan man komma att bli hemskickad.
Eftersom det samma gäller ledare finns det en stor risk att ett flertal möten kan komma att bli inställda på grund av ledarbrist. Därav är det bra att vara uppdaterad på mailen/facebook och dubbelkolla så inte mötet är inställt.
Vi kommer hålla er uppdaterade så fort det sker några förändringar.
Tvätta händerna!
Scoutkåren Drotten Lund
Mer information om covid-19 hittar ni här.
Tillägg 220115: På grund av den rådande situationen med aktuell smittovåg kommer spårarna och upptäckarna börja terminen senare. Preliminärt datum är satt till 10 februari.