Ylwas minnesfond

I februari 2019 gick en av kårens färgstarkaste utmanare och ledare hastigt bort, till minne av Ylwa har vi tillsammans med hennes familj skapat en minnesfond vars syfte är att erbjuda hjälp så att alla som vill ska kunna vara med på våra läger, hajker och utbildningar med mera. Familjens ekonomi ska inte få avgöra om man kan vara med.

För att söka medel ur minnesfonden behöver scouten vara medlem i kåren och ansökan ha ett specifikt syfte, det kan till exempel vara deltagaravgiften på ett läger, bidrag till en ny sovsäck eller annat i förhållande till scoutverksamheten som scouten inte kan göra för att familjens ekonomi inte tillåter det. Ansökan lämnas skriftligt till styrelsen och behandlas på nästkommande styrelsemöte. Enklast är att skicka ett mail till kåren drottenlund(a)gmail.com (ersätt a med @)